Oktobar 2017

ODRŽAN TREĆI JEDNODNEVNI TRENING ZA NASTAVNIKE U SREDNJEBOSANSKOM KANTONU: "Komunikacija i individualna suradnja nastavnika i roditelja"


U Vitezu 31.10.2017. održan je treći jednodnevni trening za nastavnike u okviru trogodišnjeg obrazovnog programa DJECA SU NAŠE OGLEDALO: Prevencija vršnjačkog  i rodno-zasnovanog nasilja u bh. školama kojeg TPO Fondacija uspješno realizira u saradnji s Ministarstvom obrazovanja, kulture i sporta HNK, Ministarstvom za obrazovanje, nauku i mlade KS i Ministarstvom obrazovanja, znanosti, kulture i sporta SBK. Trening je održan za 18 nastavnika i nastavnica u svrhu jačanja kompetencija iz oblasti uspješne komunikacije i individualne suradnje nastavnika i roditelja Srednjobosanskog kantona. Treningu su prisustvovali nastavnici i nastavnice iz OŠ "Travnik" u Travniku, OŠ "Kaćuni" iz Kaćuna i OŠ "Ivan Goran Kovačić" iz Fojnice.
Tokom jednodnevne obuke nastavnici i nastavnice su na radionicama razgovarali o mogućim oblicima vršnjačkog nasilja u školi i na taj način se dodatno educirali kako bi bili pripremljeni i imali adekvatno teorijsko i praktično znanje u slučaju eventualnog nastanka vršnjačkog nasilja. Nakon toga, nastavnici/e su podijelili lična dosadašnja iskustva o različitim situacijama koje se tiču vršnjačkog nasilja u školi. Polaznici/e treninga su se usaglasili da je posvećenost nastavnika neizmjerno bitna u razvoju i unapređenju uspješne saradnje sa djecom. Međutim, istakli su da nailaze na problem sa roditeljima koji imaju neograničeno povjerenje u svoju djecu, a pri tome manje povjerenja u nastavni kadar. Također, jedan od problema je i loša ili nedovoljna komunikacija među nastavnim osobljem što direktno utječe na rad sa djecom.

Treća vrsta problema sa kojim se susreću je korištenje privatnih poznanstava roditelja sa školskom upravom što direktno ugrožava obrazovni sistem i na taj način predstavlja jedanu od mogućnosti koja olakšava nastanak vršnjačkog nasilja u školi. Osim definiranih problema koji potpomažu nastanku vršnjačkog nasilja, govorilo se i o pozitivnim praksama koje mogu da budu prevencija za nastanak vršnjačkog nasilja. Jedna od njih je da se u problematičnim odjeljenjima angažuju roditelji, jer je saradnja sa roditeljima od iznimne važnosti. Roditelji su do sada u večini škola izrazili spremnost da učestvuju u vannastavnim aktivnostima, što je dokaz pozitivne prakse.